publikace

Výsledky výzkumu využívání sociálních sítí a přístup k dezinformacím ze strany studentů ve věku 15 – 17 let

1. Část: Využívání sociálních sítí studenty

První část zprávy se zaměřuje na to, jak studenti ve věku 15–17 let používají sociální sítě – které platformy jsou nejpopulárnější, kolik času na nich tráví, jaké motivace a rizika vnímají, a jaký mají vztah ke své online identitě. Zpráva se zaměřuje i na rozdíly podle pohlaví, věku i intenzity používání.

Výzkum byl realizován v rámci projektu WISEME – Jak se na sociálních sítích vypořádat s dezinformacemi a fake news

Výsledky výzkumu využívání sociálních sítí a přístup k dezinformacím ze strany studentů ve věku 15 – 17 let

2. Část: Přístup k ověřování (dez)informací

Druhá část zprávy se věnuje tomu, jak studenti získávají a hodnotí informace, nakolik jim důvěřují, jaké strategie ověřování používají. Zpráva upozorňuje na roli confirmation bias, slabou důvěru v influencery i média a omezené ověřovací návyky. Doplněné o doporučení pro vzdělávání.

Výzkum byl realizován v rámci projektu WISEME – Jak se na sociálních sítích vypořádat s dezinformacemi a fake news