SIMUL - Podpora inovativního učení na úrovni malotřídních škol pomocí vzdělávání STEAM
Program Erasmus+ Partnerství pro spolupráci v oblasti školního vzdělávání (Výzva 2023: KA210-SCH)
Financováno Evropskou unií. Názory vyjádřené jsou názory autora a neodráží nutně oficiální stanovisko Evropské unie či Evropské výkonné agentury pro vzdělávání a kulturu (EACEA). Evropská unie ani EACEA za vyjádřené názory nenese odpovědnost.Partnerství pro spolupráci v oblasti školního vzdělávání
O projektu
Cílem projektu SIMUL je podpořit učitele a žáky zapojené do projektu Multigrade Classroom Implementation (MCI) s cílem posílit dovednosti v oblasti STEM (věda, technologie, inženýrství, matematika) a podpořit digitální gramotnost a environmentální udržitelnost.
Termín „Multigrade Classroom Implementation“ (MCI), v České republice „malotřídní školy„, se v literatuře používá pro označení vzdělávacího prostředí týkajícího se vícestupňových nebo kombinovaných tříd, kde se žáci různého věku a různých ročníků zapojují do jedné fyzické třídy a potýkají se s různou úrovní náročnosti výuky.
Přestože přístup STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) vykazuje pozitivní ohlasy při výuce a učení se matematice a přírodovědným předmětům, může být ještě cennější v kontextu více tříd, kde nahrazuje tradiční frontální výuku. Učení prostřednictvím přístupu STEAM je založeno na interdisciplinárních a transdisciplinárních metodách, které uznávají vzájemné působení mezi předměty a komplexnost reality.
V projektu se předpokládá:
Pomoc při výuce a učení přírodovědných oborů prostřednictvím přístupu STEAM, s vývojem, testováním, ověřováním a online publikací v několika jazycích sady nástrojů sestávající z 8 seminářů týkajících se předmětů STEM. Tyto praktické aktivity jsou výslovně navrženy tak, aby zapojily žáky různého věku (6-10 let) současně a odpovídaly potřebám učebních osnov. Workshopy navrhnou průřezový obsah pro digitální rozvoj (5 workshopů) a ekologické povědomí (3 workshopy).
Podpora učitelů a žáků ve víceletých gymnáziích prostřednictvím pokynů „SIMUL Docere“ vytvořených pro výuku STEM ve víceletých gymnáziích se zaměřením na metodiky (například vzdělávání založené na místě, kooperativní učení, vrstevnické doučování atd.) a osvědčené postupy. Pro učitele to představuje příležitost produktivněji přehodnotit aktivity přírodovědného vyučování a naučit se navrhovat nové aktivity s přístupem STEAM.
SIMUL Toolkit pro učitele ke stažení
Projektoví partneři
Associazione LUMEN APS (Itálie)
hlavní koordinátor
Odpovědná společnost, z. s. (ČR)
hlavní organizátor české části
Istituto Comprensivo Francesco Berti (Itálie)
European Center of Entrepreneurship Competence & Excellence (Rakousko)
Scoala Gimnaziala „Marcus Aurelius“ Creaca (Rumunsko)
